čtvrtek 31. března 2016

Traband v Brně, březen 2016

Poslední koncert Trabandu v Brně před plánovanou rodičovskou dovolenou Jany Kaplanové jsem si nemohl nechat ujít. Naposled jsem na nich byl loni v listopadu v klubu Eleven, nyní opět (podobně jako brněnský křest Vlnobeatu a další dřívější koncerty) hráli na Flédě. Koncert byl navíc nahráván pro plánované živé album, po pódiu také běhal kameraman a točil na foťák. Jo, už to bude v červnu 11 let, co jsme se s Kolibem tísnili v narvané Akropoli na koncertu „10 let na cestě“, jehož záznam pak vyšel na DVD. Leccos se od té doby změnilo, ale to by bylo na další článek.

Na Flédu jsem dorazil s Malým vlkem, který kvůli Trabandům přijel až z Chotěboře a zajistil si bydlení co možná nejblíže nádraží, aby ráno co nejsnadněji zase odjel do práce. Ve frontě a potom v kotli jsme pak potkávali další známé: Davida a Jakuba Junovi, Evu Markovou, po letech jsem zase viděl Pášu, dorazil i Honza Kryštof, Malý vlk mě představoval dalším svým známým, kteří se mě ptali pokolikáté jsem už na Trabandech (odpověděl jsem, že asi pošedesáté, ale přesně nevím, budu si v tom muset udělat pořádek), po koncertě jsem také potkal Kevina s Maruškou Piknovou atd.

Traband vylezl na pódium s padesátiminutovým zpožděním (jak je bohužel na Flédě zvykem) a zahájil překvapivě Princeznou Ladou. Následovaly hity Indiáni ve městě a Pálíš, doutnáš, nehoříš a hned se vrhli na aktuální repertoár z Vlnobeatu. Playlist koncertu byl patrně s ohledem na natáčení trochu neobvyklý: Traband hrál téměř výhradně věci z novějších alb. Vlnobeat přehrál z velké části (ovšem opět bez Moje kočka mňoukala), doplnily je hity z Domasa a Přítele člověka, ze starších dob se vyloupla jen Na širém moři. Banjista Radim Huml (s výjimkou asi jedné ze dvou písniček z Domasa z úvodu koncertu) tak byl celou dobu na pódiu, což nebývalo typické. Program založený na Vlnobeatu jsem si samozřejmě hrozně užil.

Zhruba v půlce byla asi čtvrthodinová přestávka, během které vystoupil se třemi básněmi pan řidič (!!!). Toho jsem na pódiu neviděl snad už několik let!

Charakter koncertu ke konci pootočilo uskupení Spálený sušenky, které Jarda pozval na pódium jako náhražku za loňské společné vystoupení na ObrFestu, které narušila bouřka. Došlo tím pádem i na starší hity, Traband s trojicí bubenic zahrál Černý kafe, Tichého muže a Černého pasažéra. Ještě hlouběji do minulosti (vlastně nejhlouběji, jak to jen jde) se pak Traband ponořil v přídavcích (tradičně „jedna rychlá, jedna pomalá“): Orel a panna a Sáro! (kterou Jarda doprovázel netradičně na klávesy, za které se dostal tento večer snad teprve podruhé). Nakonec se tak svého zástupce dočkala všechna trabandí alba.

Opět velmi povedený večírek! Jsem zvědav, jak bude vypadat na albu.


Václavovo závěrečné foto

Traband, Fléda, Brno, 29. března 2016: Orel a panna, Sáro!, Na širém moři, Černý kafe, Černej pasažér, Tak to mám rád, Milovaný syn, Jdu krajinou, Tichý muž, Indiáni ve městě, Pálíš, doutnáš, nehoříš, Kantorovy varhany, Princezna Lada, Romeo a Julie po deseti letech, Muž, který sázel stromy, Pokaždé, když přicházíš, Kabát '66, Trofeje, Mluv se mnou, miláčku, Do ticha, Tenhleten den, Píseň písní, Písmem klínovým, Vidím Tě.

Žádné komentáře:

Okomentovat