středa 27. dubna 2011

Traband a Lucie Redlová, Praha 21. dubna 2011

Z Futura už se stala domácí scéna Trabandu a na jejich koncertě zde na Zelený čtvrtek jsem byl i já. S Trabandem podobně jako na koncertě ve Futuru před dvěma měsíci, který jsem žel vynechal, vystoupila i písničkářka Lucie Redlová. Ještě v době oficiálního zahájení koncertu v klubu skoro nikdo nebyl (nebo to tak aspoň vypadalo), jakmile ale Traband vystoupil na pódium, prostor se pěkně zaplnil. Na začátku Jarda oznámil, že za sebou právě mají oslavu ukončení nahrávání nového CD nebo co a koncert začal hitem Pálíš, doutnáš, nehoříš.

Byl to poměrně klasický koncert poslední doby, z nového alba moc písniček nezaznělo (Traband nehrál žádnou, kterou bych neznal), ten minulý koncert ve Futuru byl v tomto směru možná zajímavější. Traband ale samozřejmě hrál skvěle a koncert se dost povedl. Po delší době jsem si zas naživo vychutnal Ve zlatém kočáře a Zlá(sky). Před začátkem Tichého muže Jarda krátce vzpomenul Miroslava Tichého, který před časem „doplul do Tichého oceánu.“ Zajímavostí také je, že písničku Romeo a Julie po dvaceti letech, která by měla vyjít na novém albu, nezpíval Jarda (jak jsem to znal z jedné jeho sólové nahrávky), ale Václav. Podobně písničku O muži, který sázel stromy, kterou jsem poprvé a do této chvíle naposled slyšel 21. prosince 2009 v Jardově podání, zpívala teď Jana. Velký ohlas vzbudila písnička na přání z publika Moji učitelé, z čehož usuzuju, že také možná zazněla na tom koncertě ve Futuru před dvěma měsíci, já ji totiž slyšel dvakrát v roce 2009 (1. září a 28. října 2009) a od té doby ne. (Texty těchto písniček jsem vystavil na webu Evangelického Traband Funclubu www.traband.tk.)

Lucie Redlová s Trabandem hrála na mandolínu v několika starých písničkách (Leží dáma na kolejích, Orel a Panna, Krysy) a také v O muži, který sázel stromy a Romeo a Julie po dvaceti letech. Zatímco u Romea a Julie mám potvrzeno, že tato písnička vyjde na novém albu (a Lucie Redlová tedy pravděpodobně hostuje na studiové nahrávce), o písničce O muži, který sázel stromy se to můžeme zatím pouze dohadovat. Na novém albu bude také známá Princezna Lada, což Jarda na koncertě potvrdil.

Bohužel jsem spěchal domů a tak jsem odešel během Kalné řeky, co se dělo pak, nevím. I když jsem tedy přišel o několik posledních písniček, koncert jsem si skvěle užil a už se těším na nové album.

Seznam písniček (fragment): Orel a panna, Krysy, Přijíždí posel, Leží dáma na kolejích, Na širém moři, Viděl jsem člověka, Ve zlatém kočáře, Marie, V jejích šlépějích, Tichý muž, Pálíš, doutnáš, nehoříš, Kantorovy varhany, Zasněžená, Obešel jsem horu, Krajina v obrazech, Zlá(sky), Kalná řeka, Princezna Lada, Moji učitelé, Romeo a Julie po dvaceti letech, O muži, který sázel stromy.

Žádné komentáře:

Okomentovat